wtorek, 31 stycznia 2023

Modlitwa o dary Ducha Świętego (Jesu, zbawicielu ludzski...)

W tej dawnej modlitwie do Jezusa prosimy o dary Ducha Świętego: bojaźń, pobożność (lutość), wiedzę (naukę), męstwo (mocność), radę, rozum i mądrość. (Jakub Szukalski)

Jesu, zbawicielu ludzski,
Proszę ciebie człowiek grzeszny,
Daj mi dar świętej bojaźni,
Jen nie wypędza miłości.

Jesu, krolu miłościwy,
Nad grzes<z>niki lutościwy,
Daj mi dar wiernej lutości,
Bych opłakał moje złości.

Jesu, rozdawca dobroci,
Jenże jeś studnia miłości,
Daj mi dar nauki prawej,
By rzeczy nie żądał marnej.

Jesu, sierdeczna słodkości,
Daj mi dar dusznej mocności,
Bych pokusy przewiciężył,
Mocnie tobie zawsze służył.

Jesu, raczy mię wysłuchać
A dar rady dobrej mi dać,
Bych się dobrych rzeczy dzierżał,
A złych rzeczy się wiarował.

Jesu, który świat oświecasz
A jasne rozumy dawasz,
Raczy mi dać rozum dobry,
Twą miłością oświecony.

Jesu, Boga Oćca mądrość,
Jen jeś mojej duszy radość,
Daj mi dar świętej mądrości,
Bych zakusił twej słodkości.

Napisane przez bł. Władysława z Gielniowa (1440-1505).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz