poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Na prośbę

Nie proszą?
To im nie dam.
Poprosisz za nich?
Dam im ze względu na twoją prośbę.

Bóg przypomina rozdawcę w wielkim skarbcu, jeśli możesz sobie coś takiego wyobrazić. Powiedzmy, że pewien człowiek miał wielki skarbiec, niewyczerpany, i postanowił rozdać całe swoje bogactwo. Ponadto zgodził się na przyjmowanie skarbów ze wszystkich stron, aby skarbiec nigdy nie został opróżniony i aby można z niego zawsze rozdawać dobra. Otwarł więc skarbiec, ogłosił to wszystkim przez swoich pracowników i czeka na każdego potrzebującego. Każdy zatem dostał dostęp do tego skarbca i może z niego czerpać do woli, ale aby móc z niego zaczerpnąć, potrzeba przyjść do właściciela skarbca i poprosić o to, czego się pragnie. Bez prośby właściciel bogactw nie będzie wiedział o pragnieniu potrzebującego. Należy przedstawić swoją prośbę. A my, jeśli widzimy potrzebującego, ale nie proszącego, zobowiązani jesteśmy, aby prosić za niego, ze względu na nasze jaśniejsze widzenie i większą pokorę.

2 komentarze:

  1. W utrapieniu moim wołałem do Pana, a On mi odpowiedział. Z głębokości Szeolu wzywałem pomocy, a Ty usłyszałeś mój głos. Rzuciłeś mnie na głębię, we wnętrze morza, i nurt mnie ogarnął. Wszystkie Twe morskie bałwany i fale Twoje przeszły nade mną. Rzekłem do Ciebie: Wygnany daleko od oczu Twoich, a mimo to nadal spoglądam na Twój święty przybytek.

    „Księga Jonasza” (2,3-5), przekł. ks. Józef Homerski w „Biblia Tysiąclecia” (wyd. V), Poznań 2007

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli będziesz Mnie prosić każdego dnia o przebaczenie grzechów i jeśli pozwolisz Mi cię oczyszczać – chociaż to wymaga cierpień i doświadczeń – uczynię to bez wahania. Znam twoje potrzeby.

    Jezus, z przesłania Vassuli Ryden, „Prawdziwe Życie w Bogu” 43: 23.05.90, przekł. Ewa Bromboszcz, Vox Domini, Katowice

    OdpowiedzUsuń