Jezus
powiedział, że „mądrość człowieka polega na nawróceniu się”
(Poemat Boga-Człowieka
III, 5. Głoszenie Dobrej Nowiny w Sychar, Vox Domini, Katowice 2000,
s. 29). Nawrócenie się jest mocą mądrości,
bo jest oddaniem się czystości i oczyszczeniem. Im czystszym się
stajesz, tym mądrość staje się jaśniejsza. A „mądrość ducha
to miłość do Boga Prawdziwego i Jego Prawdy”, jak powiedział
Jezus (Poemat
Boga-Człowieka III, 5, s. 29).
Mądrość ducha jest mądrością doskonalszą od mądrości
człowieka. Mądrość duchowa jest wypełnieniem ludzkiej mądrości.
Człowiek na początku się nawraca i oczyszcza, a później widzi
Boga i Jego prawdę – to, do czego się nawracał – i zaczyna to
miłować.
Te dwie mądrości – mądrość człowieka i mądrość ducha – polegają na czystości i ubóstwie, które są prawami zakonnymi. W końcu, jako wynik umiłowania prawdy powstaje prawdziwy miłosny czyn. Ta czynna mądrość jest posłuszeństwem – wypełnieniem Bożej woli – najdoskonalszym prawem zakonnym. Jest ona poczęciem Boga w świecie. Posłuszeństwo jest więc duchowym poczęciem. Na nim opiera się zakon. Od niego zakon bierze początek. Jest ono zakonem zakonu – początkiem początku – prawdziwym życiem, rzeczywistością nieba.
Te dwie mądrości – mądrość człowieka i mądrość ducha – polegają na czystości i ubóstwie, które są prawami zakonnymi. W końcu, jako wynik umiłowania prawdy powstaje prawdziwy miłosny czyn. Ta czynna mądrość jest posłuszeństwem – wypełnieniem Bożej woli – najdoskonalszym prawem zakonnym. Jest ona poczęciem Boga w świecie. Posłuszeństwo jest więc duchowym poczęciem. Na nim opiera się zakon. Od niego zakon bierze początek. Jest ono zakonem zakonu – początkiem początku – prawdziwym życiem, rzeczywistością nieba.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz