wtorek, 6 grudnia 2011

Błogosławienie i przeklinanie

   Działanie Słowa może być błogosławiące albo przeklinające. Błogosławienie to sprzyjanie, umacnianie i nadawanie znaczenia. Przeklinanie to uprzykrzanie (wstrzymywanie), osłabianie i odbieranie znaczenia.   „Ja ciebie nie znam! To straszne słowo, jeśli wypowiada je Bóg do człowieka. Bóg stworzył cały rodzaj ludzki i zna każdego pojedynczego człowieka. Jeśli zatem mówi: „Ja ciebie nie znam”, to oznacza, że wymazał tego człowieka z pamięci potęgą Swojej woli. Ja ciebie nie znam! Czyżby zbyt surowy był Bóg w Swym wyroku? Nie. Przecież to człowiek krzyczał do Niego: „Ja Ciebie nie znam!”, więc i Niebo odpowiedziało człowiekowi: „Ja ciebie nie znam”. Wiernie, jak echo...
(…)

    Tak, zbawienie to wielka rzecz. Ale pozwólcie, aby Moje przyjście uczyniło was wszystkich zdrowymi duchowo, zawsze i pod każdym względem. Dlatego błogosławię was i daję Mój pokój wam, waszym dzieciom, polom, domom, plonom, trzodom, sadom. Posługujcie się nimi w sposób święty, nie żyjąc dla tego wszystkiego, lecz dzięki temu wszystkiemu. Dajcie to, co zdobywacie, człowiekowi, który jest tego pozbawiony. Otrzymacie w ten sposób utrzęsioną miarę błogosławieństw Ojca i miejsce w Niebie” (powiedziane przez Jezusa w Poemacie Boga-Człowieka Marii Valtorty, III, 74 (W Jutcie. Kazanie w domu Izaaka), Vox Domini, Katowice 2000, s. 468-471).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz