sobota, 25 kwietnia 2015

Niegasnący grzech

   Zły duch wykorzystujący wolność, jaką Bóg dał swym stworzeniom, nie ustaje w swym działaniu. Zły duch korzystający z wolności nie przestaje działać wedle swojej błędnej myśli. Opowiedział się po stronie błędu i jest mu wierny – przekonany w swym odstępstwie. Zjednoczony z błędem utrwalił go na zawsze. Ale błąd istnieje tylko w nim, u niego, w jego obrębie i u tych, którzy poddają się jego wpływom. Nie trzeba brać w siebie tego szatańskiego nasienia. Można być od niego wolnym. Tę wolność daje Chrystus. On powiedział:
   Ja jestem krzewem winnym, wy – latoroślami. Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity, ponieważ beze Mnie nic nie możecie uczynić. Ten, kto nie trwa we Mnie, zostanie wyrzucony jak winna latorośl i uschnie. Potem ją zbierają i wrzucają w ogień, i płonie” (J 15,5-6). Nie ma życia poza Tym krzewem winnym.
   Bóg nie wymaga od swoich dzieci niczego prócz miłości. To z miłości będziemy sądzeni – z miłości lub jej braku. Dlatego wszystko będzie przebaczone, ale temu, kto bluźni przeciw Duchowi Świętemu nie będzie przebaczone ani w tym wieku, ani w przyszłym (por. Mt 12,31-32, Mk 3,28-29, Łk 12,10).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz